diumenge, 3 de novembre del 2013

De Valls a Igualada

Fem el Cister fàcil.

Sortim de la estació de RENFE de Valls, capital de l'Alt Camp per començar la nostra particular ruta del Cister.

Creuem caps de vinya i abans de arribar a Santes Creus, passem per Vila-Rodona i trobem un sender força distret que va travessant el Gaià en unes passarel·les.

Vila-Rodona.

Al fons ja veiem el monestir de Santes Creus, monestir cistercenc que van néixer el segle XII, i que avui en dia no hi viu cap comunitat monàstica. http://www.mhcat.cat/monuments/reial_monestir_de_santes_creus

Santes Creus.

Continuem per camins amples i en bon estat fins que seguint el camí de sant Jaume agafem el torrent de la Fonollosa que en algun tram molt curt arrosseguem la bicicleta.
En tota la conca de Barbarà s'encreuen altres rutes com la de la Caponata, http://www.pla.altanet.org/niv2.php?id=13, que recorre construccions de pedra seca que servien tant d'aixopluc com per emmagatzenar l'aigua de la pluja.

Els camins i paisatges es fan variats i la ruta és distreta, de tan en tant trobem alguna carretera secundària. Pel camí ens acompanyen oliveres, ametllers, vinya, boscos de pi, camps de cereals.

Més poblacions del dia: Cabra de Camp, Barbarà de la Conca, Pira i Solivella.

El terreny en què ciclem es fa costerut i abans d'arribar a Vallbona pedregós.
Ens saltem l'entrada oficial de la ruta del Cister del GR 175 seguint el pla previst i acabem entrant a Vallbona pel camí de Sant Jaume en un rètol recomanat també a ciclistes que acaba sent una trialera pedregosa en què baixem algun tram arrossegant la bicicleta sense més problema.

Vallbona de les Monges.

Primer dia: hem fet un recorregut de 57 km amb una pujada de 1000 m. i 770 de baixada.

__________________________________________

Comencem el segon dia a Vallbona, monestir fundat al s XII i en el que avui encara hi viuen monges de la comunitat de sant Benet, tenen un refugi on podem dormir. En el poble hi ha dos restaurants (no gaire apreciat per vegetarians).

Sortim de Vallbona de les monges, enfilant la carretera i acabem seguin el gr 175, l'oficial de la ruta del Cister, travessem Belltall i i seguint el GR que ens ensarrona en un camí que acaba en una curta trialera i que ens durà fins a Fores.

Després de creuar algun bosc, oliveres, vinya, el paisatge de tardor es transforma en camps i camps de cereal que ara a la tardor ens donen uns colors terrosos i sensació d'aridesa.

Belltall.

Són km i km de parc eòlic entre el de la serra del Tallat i el de les Forques.

Al fons el poble de Conesa.

Arribem a Santa Coloma de Queralt on val la pena fer una parada i visitar el nucli antic de la població i a nosaltres ja ens ve de gust fer parada i la cervesa de rigor. Sortim de Santa Coloma i després d'estar tot el matí fent un puja i baixa per fi arriba una d'aquelles baixades entre bosc que s'agreix per llarga i ràpida de fer.

Santa Coloma de Queralt.

Pantà de Tous, totalment sec.

Capella de l'Eucairia davant del embassament de Tous. Incomprensiblement està en molt mal estat.

Segon dia, 55 km amb un desnivell de pujada de 820 m i 1.000 de baixada.

Aquí teniu la ruta sencera: